Razem z maturzystami z LO im. Miguela Cervantesa dyskutowaliśmy na temat zawodów przyszłości, potencjalnych błędów AI oraz technologii w edukacji. Było też coś praktycznego – budowanie obwodów elektrycznych, nauka na błędach i odkrywanie, jak działa potencjometr!
Razem z maturzystami z LO im. Miguela Cervantesa dyskutowaliśmy na temat zawodów przyszłości i tego, jak CHAT GPT może nas wprowadzić w błąd. Rozmawialiśmy też, czy w polskiej szkole znalazłoby się miejsce na sprawdzanie uważności uczniów za pomocą specjalnych opasek opartych na sztucznej inteligencji. Zdania były podzielone.
Było też coś praktycznego
– budowanie obwodów elektrycznych, nauka na błędach i odkrywanie, jak działa potencjometr! Przeprowadziliśmy warsztaty, pozwalając młodym ludziom popełnić kilka błędów, zanim udało im się zbudować obwód elektryczny i zaświecić diodę. Przy okazji klasa 4a (mat-geo) dowiedziała się również, jak działa potencjometr, który reguluje dopływ prądu.
Potencjometr wewnątrz ma specjalną ścieżkę rezystancyjną – to materiał, który przewodzi prąd, ale stawia mu opór. Obracając pokrętło, zmieniamy pozycję suwaka na ścieżce rezystancyjnej, a odległości między punktami kontaktu na ścieżce wpływają na to, czy opór rośnie, czy maleje.
Na szczęście nasi maturzyści nie byli oporni na wiedzę. Spotkanie z nimi na długo pozostanie w naszej pamięci. Powodzenia na maturze – będziemy trzymać za Was kciuki!