O projekcie. Skąd się wzięła ESSA

Celem projektu, który realizujemy w Łukasiewicz – IMiF jest popularyzacja nauki i badań naukowych. Przez kontakt z naukowcami i laboratoriami w zakresie inżynierii materiałowej, elektroniki, fotoniki. Wpisuje się działania społecznej odpowiedzialności nauki.

– Adresowany jest do młodego pokolenia i z nim chcemy nawiązać dialog. Zaczęliśmy więc od rzeczy podstawowej: słownictwa. ESSA to młodzieżowe słowo roku 2022. Kojarzy się pozytywnie i pasuje do charakteru tego projektu.

Z miłości do nauki. 

i z ambitnej chęci przygotowania miejsca pracy dla przyszłych pokoleń.  Chcemy nawiązać dialog z młodzieżą, zbudować most, ale w uczciwy sposób: poprzez edukację i pokazanie zagadnień, którymi zajmuje się Instytut. 

Pokazać, że nauki nie trzeba się bać. 

Projekt ma za zadanie przybliżyć uczniom pracę naukowców poprzez zajęcia w laboratoriach. Dzięki zadaniu “Rok szkolny z grami”, który ma pokazać badania naukowe od właściwej strony: czyli realizacji i rozwijania swoich talentów, budowie zainteresowania i chęci rozwiązywania innowacyjnych zadań w oparciu o aktualny stan wiedzy i to, co ich interesuje.

Całość zajęć rozszerzona jest również o zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją i ochroną własności intelektualnej – czyli aspektami niezwykle ważnymi dla naukowców, ale bardzo aktualnymi również dla młodzieży. Zajęcia mają przybliżyć uczniom aspekty prawne i zwrócić ich uwagę na dbałość o własność intelektualną własną i cudzą. Zajęcia są prowadzone przez prawniczkę oraz absolwenta SGH, którego zadaniem z kolei będzie pokazanie młodemu pokoleniu, że działalność gospodarcza oparta na wiedzy ma sens i może prowadzić do zbudowania start-up’u i realizacji unikatowej ścieżki w oparciu o własny pomysł, naukę i badania naukowe.

Projekt otrzymał finansowanie w konkursie „Społeczna odpowiedzialność nauki II” Ministerstwa Edukacji i Nauki. Czas realizacji: 1.09.2023-30.08.2025 Dofinansowanie: 328 410 PLN

Masz zielone światło by zostać naukowcem

Już w ten weekend możesz z nami poeksperymentować i spróbować własnych sił w prostych doświadczeniach. Dla początkujących – prosty obwód, który zaświeci diodę. A dla bardziej zaawansowanych – wyzwanie: zbuduj własny
sygnalizator świetlny! 

Będzie naukowo, zabawnie i świecąco! To świetna okazja, by w praktyce odkryć, dlaczego diody są tak ważne w naszym codziennym życiu i dlaczego przez eksperymentowanie tak dużo możemy się nauczyć.

Przyjdźcie i poczujcie moc projektu ESSA– Experimental Science – Szkoła JutrA, który realizujemy w projektem ESSA będziemy w ten weekend na Festiwalu Nauka w Jabłonnie! Spotkasz nas w Sali Pompejańskiej, gdzie przygotowaliśmy dla Was fascynujące warsztaty!
Warsztaty dla małych i dużych!
Zapraszamy dzieci (od 6 lat) z rodzicami na niesamowitą przygodę z diodami! W trakcie zajęć sprawdzicie, że diody mają różne kolory, poznacie krokodylki – naszych asystentów, którzy pomogą w
tworzeniu pierwszych obwodów elektrycznych. 
Kiedy?
21-22 września 2024, godz. 10:00-15:00
Gdzie?
Pałac w Jabłonnie Stoisko w sali pompejańskiej Festiwal Nauka z Pałacem w Tle
Prowadzenie: Wawrzyniec Kaszub, Patrycja Skoczek, Hanna Toczko-Beczała, Kacper Obszyński.

ESSA zapala zielone światło dla eksperymentów

INNE ARTYKUŁY

Porozmawiajmy!@

kontakt@essaszkolajutra.pl

+48 604 372 470